Friday 23 September 2011

Eerste dag van de Herfst




Het is vandaag de eerste officiële dag van de herfst. Mijn favoriete seizoen! Straks kleuren de blaadjes aan de bomen weer geel, rood, bruin. Kan ik schoppen als een klein kind door de gevallen bladeren en loop ik met mijn camera door het bos de prachtige herfstkleuren en paddenstoelen te fotograferen. De geur van de herfst alleen al, het ruikt zo anders, zo tja, herfstig. Zo lekker. En ook al mopperen mensen dat het dan somber en donker is of regent. Het kan me niet schelen. Ik mopper niet, ook al moet ik altijd op mijn fiets door weer en wind. Het is zalig die wind door je haren, de jagende wolkenluchten, de vallende blaadjes. 
Nee hoor, voor mij kan de herfst niet lang genoeg duren! 


© KH



4 comments:

hanneke said...

tja, nu durf ik natuurlijk niet meer te zeuren....

Kati said...

@Hanneke, dat is nu precies mijn bedoeling! ;) Geniet ervan! :)

sis said...

Ben er een beetje verdeeld over, vind die blaadjes ook wel erg leuk om doorheen te schoppen,maar dan graag met een blauwe lucht en een zonnetje erbij. Ben niet zo van de eindeloze grijze dagen en regenbuien, neig dan toch naar wat depri gevoelens. Open haardje aan is dan wel weer fijn,met een lekker kopje thee. En dan lekker een boek lezen, of een heerlijke romantische komedie film kijken. Wordt ik snel weer vrolijk van!

Kati said...

@Sis, Eerlijk? Had in jou niet t sombere type gedacht. Verbaasd me! (zo zie je maar.)