Wednesday 5 October 2011

Tien mooie dingen

Birds-girl-nature-sky-sunlight-favim.com-145743_large


Soms ben ik zoekende naar wat te schrijven en dan grijp ik terug naar de site van de challenge van Ralph Waldo Emerson. Daar stond ergens: Zoek 10 dingen van grote schoonheid in de natuur of het dagelijks leven die je inspireren. 
Tien dingen... hm


1. De geur van verse appeltaart. 
2. De geur van kaneel. (horen misschien bij elkaar maar kan ook los) 
3. De herfst, met zijn geuren én kleuren. 
4. Fluitende vogels in mijn tuin. Ik sowieso uren naar ze kijken.
5. De wind door mijn haar, vooral in de herfst. 
6. Die eerst kop koffie 's morgens. 
7. De natuur in zijn algemeenheid, Schotland in het bijzonder. 
8. De aanhankelijkheid en trouw van mijn hond. 
9. Mijn slapende kinderen. (vooral slapend hihi) 
10. De wereld bekijken door het oog van mijn camera, en daarna via mijn pc om te zien wat ik ervan gemaakt heb om vaak zelf verrast te worden soms. ;-)

Het is inderdaad inspirerend als schrijver daar uit te putten. Een legio aan mogelijkheden trekt voorbij.
Wat opvalt is dat ik vooral de natuur, geluiden en herfst het mooist vind! Maar ergens wist ik dit allang! ;-)

© KH

3 comments:

Daan said...

oh, wat een leuk lijstje - die ga ik jatten, in het kader van de uitdaging....
;-)

klaproos said...

ohhh ja kati,
ik heb geen moeite met elke dag 10 dingen op te noemen, er is zóveel moois om te zien en e horen,

geweldig, mijn lijstje zou nog wel langer worden denk ik :-)

wat is de url van die site??

Kati said...

Daan ik bedacht er nog veel meer maar ja, er werden er maar 10 gevraagd he. ;)

Klaproos de url is: ralphwaldoemerson.me
Daan en ik hebben daar al zoveel uitdagingen van gedaan (prompts)