Friday 25 November 2011

Change

If You Wanna Make The World A Better Place Take A Look At Yourself And Then Make A Change - Michael Jackson

 

De laatste tijd merk ik weer dat ik het 'ik voel me lekker in mijn vel want ik laat dingen meer los'-gevoel aan het kwijtraken ben. Ik ben weer meer opgefokt, trek me weer dingen aan (dingen die ex zegt bijvoorbeeld) en het voelt heel naar. Ik krijg er lichamelijk maar ook geestelijk last van. Vanmorgen fietste ik naar mijn werk en ineens kwam het liedje van MJ in mijn hoofd: Man in the Mirror. Ik had het niet gehoord maar gewoon die ene zin zat in mijn hoofd: If you wanna make the world a better place take a look at yourself and make a change.. 


Ik dacht: Dat zit niet voor niets in mijn hoofd. Ik voel me weer opgefokt, gestressed. Er wordt weer van alles van mij verlangd wat ik niet wil en daar maak ik me druk over. Er is bijvoorbeeld een nieuwe cheffin op het werk. Met de vorige had ik afgesproken dat ik niet zou invallen voor anderen. Ik werk gewoon mijn uren die op contract staan en daar blijft het bij. Deze nieuwe belde meteen alweer of ik wilde invallen. Meteen begint het te stressen in mijn lijf. Verdorie! Weer stenen in mijn maag.


Van de week begon mijn ex ook al weer. Hij was gisteren jarig, vindt dat vreselijk ouder worden en kennelijk zat hem dat behoorlijk dwars want hij was niet te genieten. We moesten naar een informatieavond voor Jongste zoon voor het mbo en niks was goed. Ik moet dat betalen niet hij (hij betaald voor Oudste, vraag me niet hoe ik dat zo heb kunnen regelen destijds, maar zo is dat geregeld) zegt meneer doodleuk: Tja zul je meer moeten gaan werken he! Adem in, adem uit, dacht ik alleen maar. Niet reageren. Een ex is niet voor niets een ex. Maar ondertussen heeft hij het wel weer gezegd. Het komt allemaal wel goed daar niet van, maar ik maak me weer druk omdat 'men' mij niet met rust kan laten. En toen gisteren Jongste voor de 2e keer achter elkaar ook nog eens zijn afspraak bij de ortho vergat begon ik bijna te flippen. Daarna begon de mevrouw waar ik aan het werk was nog eens een keer voor de tigste keer over afvallen met een schuin oog op mij en ik had het wel weer gehad voor deze week.
O boy, time for some serious changing! 




Tijd om mezelf weer eens goed in die spiegel aan te kijken en streng toe te spreken. Die ex is inderdaad een ex en heeft niks meer over jou te zeggen. Kom voor jezelf op of laat het gaan wat nóg beter is! Het doet er niet toe wat hij zegt over jou. Is totaal niet belangrijk. Jij bent belangrijk> Alleen wat jijzelf van jou vindt doet er toe. Kun jij jezelf recht in die spiegel aankijken? Ja. Dan is het goed.
Ga meer bewegen, de natuur in, mediteer weer meer, zorg voor jezelf. Concentreer je op je innerlijke stem, wat die tegen je zegt. Luister ernaar. Die is er niet voor niets en je luistert er te weinig naar.
Doe vaker dit soort challenges om jezelf te blijven uitdagen tot verbetering van jezelf.
Word stil, in jezelf en gooi die stenen uit je maag weer terug naar waar ze horen. Dit keer voorgoed.
Verandering, change. Ik zou het meer groei willen noemen. Groeien naar een meer evenwichtig mens. Eentje waarbij ik me zelf prettiger voel en lekkerder in mijn vel kom te zitten.

Zo mezelf weer even streng toegesproken! Hopelijk heeft het weer geholpen.

© KH

5 comments:

Chris said...

Dat gaat ons samen lukken! Wij moeten in onszelf blijven geloven en veel naar onze innerlijke stem luisteren.

Daan said...

zo ongelofelijk waar, zo ongelofelijk lastig om - blijvend - voor elkaar te krijgen...

misschien moeten we gewoon (gewoon...) gaan leren accepteren dat dingen niet blijven, dat het leven een lange zoektocht is en zal blijven en dat het enige wat dat stopt de dood is...

steeds wanneer je die onrust voelt ben je 'gewoon' klaar voor het volgende stukje loslaten, het volgende stukje bij jezelf komen...

en als ik dat nou eens gewoon {...} zelf ga onthouden.....

xxx
{dank voor je mooie kaart!!!}

Kati said...

Graag gedaan Daan. En wat klinkt dat laatste stukje wijs! 'klaar voor t volgende stukje loslaten' wauw!

Sheri said...

I love MJ and this song in particular. Great choice. You are so right, an ex is an ex for a reason but hard not to let them get under your skin. We all need to keep growing, it's good for us!

Kati said...

Thank you so much Sheri for taking the time to translate and read my blog! Love your input also! :)