Sunday 13 November 2011

Muziek op zondag, klassiek kippenvel

Op zondagmorgen nadat wij in alle vroegte naar het bos zijn geweest, luisteren wij bijna altijd naar Classic FM.
Een juweeltjes dat daar voorbij komen! Ik hoor mijn vader vanaf zijn wolkje in de hemel gewoon lachen, want was ik het vroeger niet beu dat mijn ouders klassiek luisterden, of Franse chansons? (ook iets voor een toekomstig muziek op zondag-blog trouwens) Je smaak veranderd naar mate je ouder wordt zo blijkt en ik vind het nu heerlijk. Ik ontspan er helemaal van. Kom tot rust. Ook soms 's avonds of gewoon overdag zet ik klassiek aan. Even relaxen. En sommigen zijn om kippenvel van te krijgen. 




Van deze eerste moet ik iedere keer weer huilen, ik weet niet waarom, maar al vanaf de allereerste keer dat ik m hoorde via YouTube:







Prachtige muziek, maar t filmpje wat erbij gemaakt is, is zo schitterend:



Ik ben dol op Tchaikovski, ben ooit naar de Notenkraker geweest en sindsdien ben ik daar zo dol op, maar deze versie is ook zo leuk:



Tot slot deze die me kippenvel bezorgt:



© KH

2 comments:

Daan said...

dank voor je mooie deuntjes...
en ja, ik iemand mij had verteld dat ik ooit Johhny Cash leuk zou vinden had ik ze keihard uitgelachen...

Kati said...

Jouw ouders dus, Daan? Nou ik zal 1 ding nooit mooi gaan vinden: Julio Iglesias! Mijn moeder was daar wild weg van! Never nooit nie he! Noemden wij: Gulio in zijn regenjas... :D