Wednesday 14 December 2011

Fairy-nice

Ik heb er iets mee, dat 'fantasy-gedoe'. Ik zoek er plaatjes van op. Maar vooral schilderijen en tekeningen. Ik bekijk blogs van anderen over kunst waar het in voorkomt. Elfen, elfjes, Fairies. Misschien een stille wens/hoop dat ze echt bestaan? (grow up!) Geen idee maar ik vind het gewoon leuk! Stom he? ;-) 44 jaar en steeds maar op Google afbeeldingen kijken naar de prachtigste afbeeldingen van schilderijen. Misschien ook wel omdat ik het zelf gewoon niet voor elkaar krijg dat zelf te tekenen. Ooit wel, ooit in mijn tienerjaren tekende ik de godganse dag. Maar nu, krijg ik niks meer op papier. Raar maar waar. Daarom deze mooi tekeningen en schilderijen van anderen. Ter lering ende vermaak...


Arthur Rackham, 1 van de beste kinderboeken tekenaars die ik vreselijk bewonder! Oa Alice in Wonderland geïllustreerd en Hans Christian Anderson's sprookjes of de sprookje van Grimm maar zoveel meer, waaronder dus ook Fairies: 






Richard Doyle:



John Anster Fitzgerald: Fairies in the snow



John Atkinson Grimshaw:








Och en deze is ook best 'cute' toch.. 


Cicely Mary Barker:




In de Victoriaanse tijd waren er heel veel schilderijen en tekeningen van Fairies:


















Ik ben er dol op, op Victorian Painting sowieso, maar ook op schilderijen en tekeningen van Fairies. Vooral de details, als je kijkt naar bijvoorbeeld Arthur Rackham, waar ik nog eens een keer een apart blog van ga maken, de man was geweldig.

Ik hoop dat jullie in ieder geval net zo genieten van de mooie prenten als ik.

© KH

2 comments:

Daan said...

very cute....

MelodyK said...

geweldig mooi....zo verstild, terwijl je toch vaag die harp bespeeld hoort...