Sunday 29 January 2012

Muziek op zondag, movie songs 2

Films zijn niks zonder muziek, muziek kunnen een film maken of breken. De film kan nog zo mooi, romantisch, spannend zijn, speelt er de meest 'foute' muziek onder denk je toch: hoe hebben ze dát nou kunnen doen?

Na deel 1 nu deel 2: Een paar voorbeelden van mijn favoriete muziek :

Destijds een mooie film, zeker het eerste deel, de delen daarna stelden niet veel meer voor. Toen al had ik iets met Schotland én dat kasteel duidelijk!
Moet nog steeds huilen bij dit nummer!



Ik had dezelfde jas als Judd Nelson in de film, zo'n visgraten opa-jas! O wat was ik 'verliefd' .. teenage crush zeg maar! ;-) Heerlijke film!



The love of my life, Sting, heeft voor diverse films muziek geschreven. En niet onverdienstelijk ook. Zo zaten we gezellig in de bioscoop naar The Emperor's new groove te kijken destijds, en ik hoorde mijn grote liefde ineens zingen. Ik wist t niet! Inmiddels heb ik de cd.



Voor de prachtige, romantische film Kate and Leopold heeft Sting ook muziek geschreven waaronder dit prachtige nummer:



Ik ben aan het zoeken geslagen en ik vrees dat t een Sting blog aan t worden is.. Wat heeft hij veel muziek voor films gemaakt, nog meer dat ik wist!

Leaving Las Vegas:



Ook Leaving Las Vegas, en altijd al 1 van mijn lievelings nummers geweest:


© KH

2 comments:

klaproos said...

wat heeft hij toch mooie muziek sting
geweldig

Kati said...

Mooi he Klaproos! :)