Thursday 2 February 2012

Escape to the country


Door het Engelse landschap loopt een man. Een leuke man om te zien ook nog. (ja hij valt op mannen maar dat doet er voor het plaatje niet toe, mooi landschap, mooie man en dromen moet je houden)  


 Deze mooie man heet Alistair Appleton. Hij mag stellen hun droomhuis op het platteland laten zien. Dit prachtige BBC programma wat wij al jaren kijken heeft prachtige Engelse huizen, Engelse landschappen en Engelse dromen. In mijn geval Schotse dromen maar Engeland is ook goed. Kan me niet zo heel veel schelen als het maar de UK is.
De mensen, het landschap, de mentaliteit van het Engelse volk, het is daar gewoon zo anders. Zo prettig. Geen 'stiff-upperlip' welnee, ze heten niet allemaal Queen Elisabeth. 


  Alistair laat een Inglenook fireplace zien en in de keuken een Belfast sink en een AGA fornuis. 


  Hoewel ik een bloedhekel aan koken heb, loopt het kwijl me uit de mond. En niet alleen voor Alistair. A typical English garden met alles erop en eraan. Met genoeg land erbij voor schapen en varkens en wat kippen. Ik zie me daar al met Alistair eh nee met Vriend natuurlijk.. he foei... rondlopen. 




En dan rondtoeren door het platteland. Uitstapjes maken, en ik zou meteen lid worden van the National Trust, dat scheelt weer een slok op een borrel. Sowieso gaat het daar totaal anders dan hier. Ze zouden er daar niet over piekeren een of ander maf (en laf) Natuurwetje er door te duwen. Prince Charles is nauw betrokken om de natuur en oude historische gebouwen te behouden en dus ook het landschap zo veel het kan te laten zoals het is. De rust, de natuur, de prachtige mooie huizen en vriendelijke mensen.. ik denk dat ik Alistair toch maar eens een mailtje moet gaan sturen om een huisje voor ons te gaan zoeken daar. 



Sure, keep on dreaming, Keet... 

© KH

3 comments:

klaproos said...

blijven dromen, gooi je wens het universum in, en wacht rustig af:-)

wat is het daar mooi hé:-)

OT
zou jij je reactie code uit willen zetten alsjeblieft

dank je wel bij voorbaat:-)

x

Kati said...

Wat bedoel je met reactie code, Klaproos? Die de spammers tegen houdt bedoel je? Is dat wel verstandig dan?

Daan said...

:-)
waarom denk je dat ik {soms} overloop van de heimwee..