Friday 17 February 2012

Live long and prosper



Sinds zo lang ik me kan heugen ben ik verzot op SCI-FI. Science Fiction dus. Vroeger keken zus en ik al naar Blakes 7 en Battlestar Galactica en de eerste Star Trek is er 1 die me altijd is bij gebleven.



Ik ben altijd verzot op sciencefiction  gebleven. Laatst zei Oudste het nog: mam, je bent of voor StarWars of voor Star Trek en ik kan het alleen maar beamen. StarWars is wel leuk, maar ik ben nooit echt fan geworden. Nee, dán Star Trek! Uren kan ik doorbrengen daar naar te kijken! Vooral die met Captain Jean Luc Picard. Of de Stargate reeksen. Ook al zo'n geweldige sci-fi serie.



Nu lig ik op bed/op de bank met de griep en de hele dag slapen lukt me maar niet. Ik hoest de longen uit mijn lijf dus wakker ben ik toch. Wat te doen? Ik lig op de bank en kijk naar een sci-fi film op Film1 of naar Sy-Fy Channel naar de serie Enterprise (idd een van Star Trek afgeleide Spin-Off) Onder het gehoest en gekuch door kan ik toch genieten van de voordelen van het hebben van de griep. Gisteren kon ik eens kijken naar een film die ik eerder gemist had in de programmering kennelijk. Over een buitenaardse invasie. En vandaag komt er weer in, over area 51. Ik ben er verzot op! Als (kennelijk) 1 van de weinige vrouwen die dol is op science fiction films en series. Kan me nog herinneren dat ik ooit met toenmalige man bij War of the worlds zat in de bioscoop en dat de mensen op 1 hand te tellen waren. Nerds voornamelijk (hoewel ik gruw bij het woord) sommigen mannen met vriendin die er duidelijk met frisse tegenzin zat, of omdat Tom Cruise nu eenmaal meedeed. Ik zat te genieten en je zag dat die dames veel liever bij een andere film gezeten hadden. Al dan niet met Tom Cruise. Ik weet niet wat het is. Ik hou van veel genres, ook van kostuumdrama's bijvoorbeeld maar science fiction, daar ben ik toch echt wel heel erg verzot op!

Dus ik kijk tussen de hoestbuien door maar even snel in de gids of er nog een leuke Sci Fi serie of zo komt, anders heb ik nog wel genoeg films in de kast staan om me zoet te houden.







En om even t verschil te zien: Toen er nog geen visual effects waren om giga ruimteschip effecten te krijgen (zie je ze al zitten met een draadje met een ruimteschip eraan?)



© KH

2 comments:

Daan said...

oh...
ik ben 'voor' star wars...
vooral met Ewan mcGregor er in...
:-)

van harte beterschap, my lady...

Kati said...

Thank you, my dear. Ik ben dól op Captain Jean Luc Picard oftewel Sir Patrick Steward. He's a Sir now! :)