Tuesday 8 May 2012

Kunst: Claude Monet

Laatst was ik op zoek voor een nieuwe bureau achtergrond voor mijn laptop. Gewoon iets moois. Ik kwam weer eens de diverse werken van Claude Monet tegen. Wat prachtig toch eigenlijk en waarom vond ik dat ooit niet mooi? Omdat het druk kan zijn met al die punten en strepen? Dan moet je dat niet van te dichtbij bekijken. Het is bedoeld om van verderaf te bekijken> Knap blijft het. Ik zou er tureluurs van worden om het alleen maar te maken!

The Cliff, Etretat, Sunset 



The cliffs at Etretat



Japanese Bridge



Garden



Water lillies



La Promenade



Poppies field at Argenteuil



© KH

3 comments:

klaproos said...

de laatste zou ik nemen als ik jou was, mooier rood bestaat niet:-)

LE CHEMIN DES GRANDS JARDINS said...

Claude Monet, est un des grands maîtres de la peinture Française et internationale. J'ai vu ses œuvres de nombreuses fois dans des expositions et j'ai visité également sa maison d'Argenteuil, avec ce jardin extraordinaire que je recommande à tout le monde.
Inutile de te dire que j'aime beaucoup ce peintre.
Merci de lui rendre hommage, ici.
Roger

Kati said...

Haha, Klaproos, ik dacht al dat je dat zou zeggen! ;-)

Roger, merci de votre commentaire. Monet est un artiste très inspirant.