Saturday 10 November 2012

Quotes and Pics 48, Life is sweet

Ik weet dat er hier veel liefhebbers van Nederlandse teksten lezen, maar af en toe kan ik het niet laten en moet ik gewoon mijn gevoel volgen. Sowieso is dat altijd het beste denk ik zelf.
:-) Je gevoel volgen dus.
Engels voelt gewoon vaak beter, het valt zich amper te vertalen. Probeer de tekst: Life is sweet te vertalen en je krijgt: Het leven is zoet.... huh? Slaat dus nergens op in mijn ogen, en voor mijn gevoel. In het Engels voel je dat meer wat er bedoelt wordt. Dat kan natuurlijk ook geheel en al aan mij liggen.
Ik heb het ook met songteksten (die ik ook graag op quotes zet) of met televisieprogramma's of films. De vertaling laat gewoon heel vaak te wensen over. Ik heb het daar al vaker over gehad. :-)

Dus deze 'aflevering' van Quotes and Pics is weer een keer in het Engels. I'm sorry, Dutch quote lovers! ;-)











© KH

3 comments:

klaproos said...

life is bitter life is sweet campari:

móet je gedronken hebben: -)

ik hou van het leven:-)

xxx

Kati said...

Hahaha, Klaproos! Nog nooit gedronken! Maar ik hou ook van t leven hoor! Gelukkig maar! ;)

A van de Aa said...

Ook hiervan genoten.