Tuesday 22 January 2013

Dankbaar


"Let us be grateful to people who make us happy, they are the charming gardeners who make our souls blossom"Marcel Proust
 

Het dagelijkse leven gaat aan menigeen gewoon maar voorbij. Zonder erbij na te denken, leven we ons leven. We staan er niet eens meer bij stil. We staan op, kleden ons aan, ontbijten, gaan naar ons werk, komen thuis, eten weer, kijken tv en gaan naar bed. Het is vaak routine  voor de meesten van ons. 

Als we nou eens elke dag opschreven waar we die dag dankbaar voor waren? Gewoon drie dingen. Drie dingen waar je dankbaar voor bent. Even stil staan bij wat misschien gewoon is maar toch ook weer niet.

Ik ben vandaag dankbaar voor: 

1. Dat ik werk heb. In deze tijd valt het niet voor iedereen mee tenslotte. 
2. Het winterweer. Niets zo lekker als dit weer. Zeker als je zoals ik er op de fiets uit moet elke dag. 
3. Mijn blog. Dat ik zo lekker van me af kan schrijven als ik het nodig heb. En ook al ben ik er wat minder door mijn schouderklachten, hij blijft wachten tot ik er weer ben en is er als ik hem nodig heb. Fijn is dat! :) 

© KH

1 comment:

A van de Aa said...

Anno 2013.............. triest he.