Sunday 17 March 2013

Muziek op Zondag, Sint Patricks Day

Vandaag is het Sint Patricks Day. Niet dat veel mensen dat weten of er iets aan doen in ons land, maar mijn Keltische 'roots' (in mijn vorige leven dan ) moeten daar ieder jaar even bij stilstaan. In Ierland is er ieder jaar een enorme optocht in oa Dublin. Prachtig om te zien onder andere op YouTube.
Of je er nu wat mee hebt of niet, voor mij een leuke aangelegenheid om de Ierse muziek eens te belichten.

Happy St Patricksday! May the luck of the Irish be with you!



http://img341.imageshack.us/img341/6102/stpatgreetingwa3.jpg 






Hoewel ik altijd gedacht heb dat Snow Patrol Schots was, blijken ze deels Schots en deels Iers te zijn, dus ze mogen hier ook bij! :-) 1 van mijn favoriete bands.

 



Kippenvel!



En natuurlijk Irish Folk... :-)





© KH

3 comments:

klaproos said...

prachtig kati, zowel land als muziek,
magisch

A van de Aa said...

Happy St Patricksday! May the luck of the Irish be with you!,
weet je het zeker ?, want volgens mij hebben de Ieren zoveel geluk in hun geschiedenis niet gekend.

Dzjiedzjee said...

Mooie muzieklijst. Bedankt! :-)

Groeten uit Sneek,
DzjieDzjee