Sunday 7 April 2013

Muziek op Zondag, Beautiful

Het valt me wel eens op dat het 'not done' is om over jezelf te zeggen dat je vindt dat je iets goed gedaan hebt, of dat je knap bent. De hele goegemeente valt over je heen. Ik zeg dit omdat ik dit onlangs ergens gelezen heb. Vooral vrouwen onder elkaar kunnen dan vreselijk onaardig worden tegen elkaar.
Het verbaasde me temeer omdat je gewoon kunt zeggen dat je jezelf niet knap vindt, lelijk zelfs, maar zodra je beweert dat je niet onaardig bent, of knap zelfs, men je arrogant vindt, of dat je pretentieus bent.
Nu ik zoveel aandacht probeer te hebben voor 'de Mind' door mindfulness toe te passen in mijn dagelijks leven, dacht ik: Wat is er nu mis aan om eens een keer goed over jezelf te denken dan alleen maar negatief! Ik ben mijn leven lang al negatief over mezelf aan het denken! Zou het niet eens tijd worden dat ik mezelf eens de hemel in prijs? Een ander doet dat niet hoor! Als jij het niet doet, wie dan wel?
Dan erbij zit 'beauty on the inside' bij de meesten, en dat is nog altijd het voornaamste! Vandaar mijn Muziek op Zondag vandaag.














© KH


No comments: