Tuesday 16 April 2013

Onbegrijpelijk gepest

Leven en laten leven
Waarom vind je het nodig
Mij te beledigen
Zogenaamd leuke grappen te maken
Over mijn rug heen
Het is iets wat ik niet begrijpen kan
Of zelfs maar wil

Laat mij in mijn waarde
Zoals ik dat jou ook doe
Wat kan jou het schelen
Wat ik doe of laat
Blijkbaar veel zo te horen
Je mond staat niet stil over mij
Het interesseert me niet eens

Hoewel ik me verbaas
Over zoveel onnozelheid
Denk ik er het mijne van
Ik erger me niet meer
Verwonder me slechts
Wapen me tegen je aanvallen
En denk: Och ze weet niet beter

Vroeger ben ik veel gepest
Door mensen zoals jij
Je bent zoveel jaar jonger dan ik
Maar respectloos, onopgevoed zo lijkt het
Mag ik dat zeggen?
Misschien niet, ik doe het toch
Ik neem het niet langer
Van mensen zoals jij

Het pesten ben ik ontgroeid
Die tijd heb ik gehad
De onvolwassenheid waarmee jij je uit
Ik leg het naast me neer
Het kan zijn dat jij het moeilijk hebt
Maar je weet niets van mijn leven af
Mij zul je niet meer weten te raken.
Hoe zeer je het ook zult proberen.

© KH

No comments: