Sunday 26 May 2013

Muziek op Zondag, Liedje in mijn hoofd

Soms word je wakker met een liedje in je hoofd. Tenminste ik wel. Eigenlijk elke morgen. Elke morgen word ik wakker en heb ik (weer een ander) liedje in mijn hoofd. Meestal is dat een liedje wat ik de dag ervoor nog gehoord heb en wat is blijven hangen. Ik vind het niet erg. Erger is, lijkt me als je constant hetzelfde deuntje in je hoofd hebt. Mijn oma beweerde op het laatst van haar leven dat ze steeds dezelfde muziek in haar hoofd had, eerst zei ze dat het van de buren kwam, later zat het in haar hoofd. Steeds weer dezelfde muziek, in haar geval een of andere oude Nederlandse hit van heel vroeger uit haar jeugdige jaren. Lastig!
Maar in mijn geval is het gewoon gezellig, wakker worden met een song in je hoofd.

Zeker met de muziek waar ik af en toe me wakker word: Hoewel ik eerlijk toegeef, dat er ook nummers bij zijn waarvan ik denk: Nou blijven jullie voortaan maar weg, zeker als je op 'repeat' in mijn hoofd staat... op een bepaalde regel (The roof the roof the roof is on fire The roof the roof the roof is on fire The roof the roof the roof is on fire We don't need no water let the motherfucker burn Burn motherfucker burn, je ziet mijn punt wel, gezellig is anders om mee wakker te worden)

Maar vanmorgen was prettig, dit was gisteren nog op de Voice UK en het is 1 van mijn favoriete nummers;



Nou vooruit dan deze ook maar en maar hopen dat ie niet in mijn hoofd kruipt:




En dit vrolijke nummer zit ook regelmatig in mijn hoofd:



O en deze, hoewel normaal gesproken totaal niet het genre waar ik van hou, pakte het nummer me vanaf dag 1:



En de stem van Tom Smith zit heel vaak in mijn hoofd (gelukkig)



© KH

No comments: