Friday 5 July 2013

Kunst op Vrijdag: Rijksmuseum

Afgelopen woensdag zijn we naar het Rijksmuseum geweest. Eindelijk na zoveel jaar. Als kind was ik er al eens geweest met mijn ouders. Nu namen we mijn moeder weer mee.
Het is prachtig geworden, dat zeker! Bij de eregalerij was het uiteraard het drukst, verder goed te doen.
Het melkmeisje van Vermeer: Mam, die hing toch vroeger bij ons aan de muur? Wat is ze klein? Bij ons thuis was ze toch groter? Zo stond er ook een vrouw met haar moeder over Het Joodse Bruidje van Rembrandt. Die hing kennelijk vroeger bij haar thuis.
We hebben genoten van de prachtige kunstwerken, van de Hollandse meesters. En natuurlijk kon ik het niet laten, ik heb hier en daar wat met mijn camera vast gelegd: Een impressie:


Drukte voor het nieuwe Rijksmuseum


De Nachtwacht - Rembrandt van Rijn is lastig om met die drukte goed in beeld te krijgen


Het vendel van kapitein Roelof Bicker en luitenant Jan Michelsz Blaeuw-Bartolomeus van der Helst


De Eregalerij


Het Joodse Bruidje-Rembrandt


De bedreigde zwaan-Jan Asselijn


Rivierlandschap met ruiters-Albert Cuyp


Schip in volle zee bij vliegende storm-Willem van de Velde


Het Melkmeisje van Vermeer


De Singelbrug bij de Paleisstraat te Amsterdam- George Hendrik Breitner


Zelfportret-Vincent van Gogh


Oostzijdse Molen aan het Gein bij maanlicht-Piet Mondriaan

© KH

1 comment:

A van de Aa said...

Staat ook op onze lijst maar voorlopig nog niet, eerste de massa maar eens wat minder aanwezig zijn.