Sunday 8 September 2013

Muziek op Zondag, practice what you preach

Vorige week had ik het over 'change'. De eerste verandering aan mijn blog begint vandaag. Omdat ik een laptop heb die je aan moet zwengelen en af en toe een wil van zichzelf heeft, laadt deze heel langzaam als ik er bijvoorbeeld, filmpjes van YouTube op zet. Dus vanaf vandaag alleen de links die je brengen naar YouTube alwaar je zelf de filmpjes kunt bekijken en de muziek kunt beluisteren. Scheelt mijn laptop en mijzelf een hoop stress en traagheid. :)

Ten tweede: Ik bekeek net mijn quotes van gisteren en dacht: Leuk die quotes, maar voer je ze zelf wel uit? Niet altijd tot mijn verdriet. Op het moment ben ik verre van 'Happy'. Mijn jongste zoon heeft zichzelf aardig in de nesten gewerkt door zich te laten overhalen door een 'vriend' om een blikje bier te nuttigen voor schooltijd, betrapt te worden en een schorsing (voor een dag) volgde. Dacht hij er met een schorsing vanaf te komen, helaas, hij moet ook nog door een of ander programma heen van school. (alleen maar goed dus) Bij een volgende waarschuwing echter is het exit school! En als het nu door zou dringen in dat koppie... welnee, iedereen heeft de schuld, behalve hijzelf die geen nee kon zeggen op dat moment. Ik heb zo gevochten voor dat joch, mijn leven lang voor erkenning, dat hij het wél kon! Hij wel mee kon, hij wel naar die en die school kon en nu dit... O wat was/ben ik boos. Verre van happy dus. Vandaar: practice what you preach: Kan ik er wat aan doen op dit moment? Nee. Over een jaar van nu, doet dit er toe? Ik denk het ook niet. Waarom me dan nu druk maken? Omdat het je kind is. Omdat het belangrijk is.
Soms moet het wel, maar soms moet je ook even een stap terug doen en het los laten. Het komt wel goed. Heus wel... het moet gewoon...

Barry White- practice what you preach

Otis Redding-The happy song

Snowpatrol-You could be Happy (dit is zo'n mooi animatie filmpje! Ontroerend)

pearl jam-just breathe

Matt Kearney-Breathe in Breathe out

© KH

4 comments:

klaproos said...

ja zo werkt het hé,
we geven andere goede raad maar zelf.. ho maar :-)

nu ga je het wel doen zeker:-)

A van de Aa said...

Het komt gewoon goed, want het komt gewoon goed op de een of andere manier.
En hij moet zijn lesjes van het leven ook leren.



Nadeeltje van je links is dat als ik op you-tube zit ik daar dan weer andere nummers zie die ik wil luisteren dat ik vergeet weer terug te gaan naar je blog.

Dzjiedzjee said...

Niets menselijks is ons vreemd ;-)
Sterkte ermee. En je moet maar zo denken; dat wat je er in hebt gestopt, komt er vanzelf ook een keer weer uit :-)

Groeten uit Sneek,
dzjiedzjee.blogspot.com

Kati said...

Bedankt voor jullie lieve woorden! :)

Roosje, ja dat zou je wel denken he! :D

A, hahaha, heb jij dat nou ook? ;)

Gert Jan, thanks, uiteindelijk wel... toch?