Wednesday 16 October 2013

Geluk is...

Als de blaadjes van de bomen weer verkleuren
Het groen langzaam veranderen gaat
In vuurrood en okergeel
Het zonlicht speelt door de bladeren
En er een gouden licht doorschijnt

Als de wind aanwakkert tot een bijna storm
Mijn haren door de war doet waaien
De regen tegen de ramen beukt
En paddenstoelen groeien als kool

Als de geuren veranderen in de lucht
Ik struikel over eikels en kastanjes
De dauw glinstert op de bladeren
Van de laaghangende ochtendmist

Als de geuren en kleuren me de adem benemen
Ik bij elke stap die ik zet me steeds meer verwonder
Elke dag er weer anders uit ziet dan de vorige
En ik ademloos toe kijk naar alle pracht

Dat is het moment dat het grote geluk is gekomen
Dan is de herfst in al haar pracht daar
Het grote genieten aangebroken
Een groot seizoen van blijdschap

© KH

3 comments:

A van de Aa said...

Geluk is een mooi stukje als dit tegenkomen, van genoten.

klaproos said...

heerlijk kati,
je geluk is voelbaar :-)

Kati said...

Gelukkig A. Dank je.

Heel gelukkig roosje, met de herfst.