Sunday 27 October 2013

Muziek op Zondag: Classic Rock

Hier staat altijd de hele dag de radio aan. Meestal op Arrow Classic Rock. Deze week werd daarop de Rock 500  uitgezonden. Voor mij een reden om mijn Ipod Shuffle eens te 'herinrichten'. Wat nieuwe nummers erop te zetten, of eigenlijk, oude nummers. Mijn jongste zoon had me al eens eerder geholpen hiermee en hoorde me muziek beluisteren. Hij kwam eens kijken wat ik aan het doen was. Met zijn eigen Ipod in de hand keek hij over mijn schouder mee naar de muziek die ik aan het beluisteren was. 'O die moet ik ook hebben, en die, ja die ben ik ook vergeten...', was zijn commentaar. Generatiekloof? Niet qua muziek in ieder geval. Het grappige is dat hij vaak aan mij vraagt welke artiest er op de radio is, me dan vervolgens niet gelooft en met zo'n speciale app die ervoor is het gaat controleren. 'Hm', zegt ie dan, 'nou voor déze keer heb je gelijk'. Tja, moeders hebben nu eenmaal altijd gelijk, zélfs als het over muziek gaat! ;-)

Yes-Roundabout

Crosby, Stills, Nash & Young-Carry on

Boston-More than a Feeling

Bad English-Time stood still

Foreigner-Cold as ice

The Eagles-Witchy Woman 

Stevie Ray Vaughan- tin pan alley

En ja, Je wordt ook wel eens aan een song herinnert door je zoon: mam, die is mooi! En dan zeg jij: O ja! Die was ik vergeten!

Kansas-Carry on Wayward Son

© KH

2 comments:

Dzjiedzjee said...

Een zéér mooie lijst!! ik ga dat ook weer 's opzoeken. Op YouTube op zo ;-)

klaproos said...

cold as ice mag kei hard aan voor mij kati:-)