Sunday 15 December 2013

Muziek op Zondag, Christmas Crooners



Oké het begint, of is hier in huis al begonnen, tot groot verdriet van mijn 2 zonen. Het Kerst 'gezang'. Die paar weken per jaar, sputter ik tegen. Maar die 2 kijken me aan, schudden hun hoofd en verdwijnen naar boven, naar hun eigen muziek. Tot zover niets bijzonders eigenlijk. ;-)
Wat is dat toch, wat die tijd van het jaar met je doet? Ja je bent op 1 januari die boom beu, omdat hij er al vanaf 7 december staat, die liedjes komen je neus uit, maar begin december begint het toch wel te kriebelen hoor. Met het versieren van mijn boom, zet ik al de Kerstmuziek aan. En dan het allerliefste nog die van 'heel vroeger'... Frank Sinatra, Doris Day, Dean Martin. Laat de Kerst maar komen, ik zie de sneeuw al vallen en hoor de klokjes al klingelen en Scrooge al 'humbuggen'...

Frank Sinatra-The Christmas Waltz

Dean Martin-It's beginning to look a lot like Christmas

Nat King Cole-The Christmas Song

Die film moet ik ook nog ergens op dvd hebben staan; Ik ben dól op Danny Kaye die hier ook in meespeelt!

Bing Crosby-White Christmas

Doris Day-Silver Bells

Perry Como-Winter Wonderland

De huidige generatie die op deze oude 'meesters' lijkt en net zo goed zijn:

Michael Bublé-Let it snow

Harry Connick Jr-Sleigh Ride

© KH

2 comments:

Dzjiedzjee said...

Hier komen we de kerstdagen wel mee door :-)
Veel plezier gewenst!

Groeten uit Snits! ;-)
dzjiedzjee.blogspot.com

A van de Aa said...

Dit was even genieten. Waar zijn al die oude kerstfilms gebleven ?