Sunday 8 December 2013

Muziek op Zondag, A Tribute to Nelson Mandela



Zoals zovelen was ook ik toch nog onaangenaam verrast (ondanks zijn  hoge leeftijd en ziekbed) door het nieuws van het overlijden van Nelson Mandela. Het raakte me. Ook ik had de beelden weer op mijn netvlies van een Mandela gearmd met zijn vrouw Winnie toen hij uit de gevangenis kwam. Of de beelden van zijn groots gevierde 70ste verjaardag.
En nu moet de wereld het doen zonder deze man, die voor zovelen een voorbeeld was.
Zijn er vandaag de dag nog wel mensen die inspireren, die leiden, die een voorbeeld zijn voor niet alleen hun eigen land maar voor de hele wereld, behalve misschien de Dalai Lama?
Deze Muziek op Zondag is dan ook geheel en al gewijd aan deze charismatisch man die niet alleen mij maar vele anderen tot inspiratie is geweest en zal blijven zijn.
Rust zacht Nelson Mandela!

Simple Minds-Mandela Day

Johnny Clegg (with Nelson Mandela)-Asimbonanga

The Special AKA-Free Nelson Mandela

Eddy Grant-Gimme Hope Joanna

Hugh Masekela-Mandela (bring him back home)

De première van de film: Long walk to freedom over het leven van Nelson Mandela viel samen met de dag van zijn overlijden. De soundtrack is gemaakt door U2.

U2-Ordinary love

© KH

No comments: