Friday 30 September 2016

30 Dagen Blog Challenge, dag 10



Mijn 3 beste & slechtste gewoontes of eigenschappen

Nou daar ga ik eens even voor zitten want de mijne hebben mij meer dan eens in de problemen gebracht. Hoewel zoals Melody al in haar blog zei het kunnen ook je beste én slechtste tegelijk zijn. Waar ik feitelijk nog nooit zo bij stil gestaan had... Zo vind ik het heel belangrijk als mensen eerlijk zijn en ben ik dat zelf ook altijd, maar dat wordt dus duidelijk niet altijd gewaardeerd. Men vindt mij té eerlijk op het botte af. Ik moet het 'inkleden' zo gezegd. Beter zeggen, anders, liever, of beter nog, helemaal niet en dus mijn mond houden als ik een mening heb die afwijkt van het gemiddelde. Vooral op de 'sociale' media levert me dat nogal eens wat problemen op. Deze week zelfs nog. Ik had weer iets niet mogen zeggen en meteen stonden bij de dames de nekharen recht overeind. Het is feitelijk net weer of je op school zit; moeten de populaire meiden je niet, kun je je boeltje pakken en naar het 'nerden' groepje vertrekken. Opzouten! En dat heb ik dan maar gedaan, op je bijna 50ste zit je op drama niet meer te wachten wel?

Eerlijk dus, of dat een beste of slechtste gewoonte is.... laten we dan maar in het midden.
Dan ben ik heel ongeduldig, maar bij sommige dingen (kerstlampjes uit de knoop halen, borduren, ) ben ik weer heel erg geduldig, maar dan moet ik alleen zijn en niet met manlief die lampjes uit de knoop staan halen, want dan word ik ongeduldig van zijn gemopper en gedoetje... ;-)
Attent vind ik mezelf verder wel. Ik denk aan verjaardagen (voor zover ik ze tegenwoordig opgeschreven heb, want dementie light slaat hier ook toe) en neem voor mijn oudjes een bloemetje mee of ik stuur mensen een kaart (jawel handgeschreven, zie je ook niet veel meer)
En ik ben lui.. gewoon heerlijk lui. En dát is misschien een slechte eigenschap maar ik vind t heerlijk! :-D

© KH

2 comments:

MelodyK said...

ja dus.... idioterie dat veroordeel van anderen....

en weet je... ieder mens mag niet maar moet.... 'fouten' hebben want anders zijn alle deuren naar de wegen die ons iets leren afgesloten....

niet dat het terzake doet maar ik vind je een moordwijf dus voor mij hoef jij niets te veranderen, blijf alsjeblieft gewoon jezelf en laat je hart je de weg wijzen.

Kati said...

Dat is dan weer mooi meegenomen Mel. :) Want ik vind dat van jou ook!