Saturday 8 October 2016

30 Dagen Blog Challenge dag 18



Mijn 5 favoriete gerechten

Ik ben helemaal geen keukenprinses dus daar moet ik even over nadenken. Het zijn vaak nog de dingen die mijn moeder maakt of gemaakt heeft en die ik dus niet kan maken. Ik ben een ramp met gehaktballen braden terwijl die heerlijk kunnen zijn, maar aan de andere kant wil ik steeds vaker minder vlees eten. En áls ik al vlees eet is het biologisch vlees van de plaatselijke Landwinkel.
Ik ben verzot op varkens dus die eet ik bijna nooit tot nooit... een hoogst enkele keer.
Experimenteren in de keuken vind ik lastig. Ik moet nu wel omdat ik minder vlees wil eten, maar dan moet je nu weer 2 verschillende maaltijden maken ineens, en dat is een gedoe! Want de kids willen vlees en manlief en ik hoeven dat niet zo nodig; maar ondertussen kom je handen tekort in de keuken, voor een niet keukenprinses een behoorlijke uitdaging.

Ik ben ook meer een broodeter, mij maak je meer blij met brood in alle soorten en vormen en smaken dan met een warme maaltijd. Oh als je toch kon leven op brood en gebak en desserts 😜

Maar goed, 5 favoriete gerechten dus... (tikte ze terwijl ze een croissantje zat te verorberen.. )

Risotto
Pajottenlands gehakt (zoals mijn moeder het maakt)
Snert (ook weer zoals mijn moeder het maakt)
Geitenkaas salade met honing en zongedroogde tomaatjes.. (hmmm water loopt me al in de mond)
Gevulde courgette

© KH

1 comment:

MelodyK said...

klinkt lekker.... neem je wat mee bij onze date? *kijkt nu effe heel lief van mams*